måndag 13 februari 2012

Berlinresan!!!!

Ja, igår kom vi då hem från Berlin...Vilken helg vi upplevt:) Både rolig och lite mindre roligt att jag blev sjuk med feber....Fredagen började iaf bra med  shoppinggator stora som vet inte vad:) Väldigt kul!!! Tyvärr samma priser som
 i Sverige,men gjorde lite fynd ändå. En skinnjacka fick följa med hem till mig. Mkt nöjd. På kvällen bar det av till en stor ölhall, typiskt tyskt ställe. Åt snitzel där och vi hade väl tänkt fortsätta kvällen där med lite alkohol. Men tyvärr palla jag inte trycket. Av nån anledning svimmade jag av där i restaurangen. PINSAMT,ja. Minns inte riktigt vad som hände,men vet att Johan o Tina fick leda mig tillbaka till hotellet. Sen hade jag feber hela natten. Somna nån gång till på natten ,men vaknade lika fort av att ett jäkla brandlarm börja tjuta så det var bara att gå upp o gå ut o ställa sig i kylan. Men det visa sig va falskt alarm som tur var! Lördagen proppa jag mig full med paracetamol för att ligga på hotellrummet var det sista jag ville. Så jag försökte hålla igång på dagen iaf:) Tog en guidad busstur runt Berlin. Mkt trevligt! Sen gick vi i ytterligare flera affärer. Köpte saker till barnen.  På kvällen hamna vi på en helt underbart fin restaurang,med supergod mat.Trots att jag var dålig så har helgen varit jättekul! Mkt skratt och väldigt god mat:)) Och trevligt sällskap hade vi oxå med oss!!!! Får absolut bli flera ggr hoppas jag:)
Nu ska jag ta hand om mina sjuka barn:( Noah har varit vaken hela natten med feber o hosta och Engla likaså. Själv är jag glad att min feber är över iaf!


Fika paus och ölstopp för karlarna!



God mat på Escados:)

Ölhaket.

Tina & jag.

Orka knappt hälften:)

Hade bokat 2-stjärnigt hotell,men det var fullbokat när vi kom. Så vi fick 4-stjärnigt istället:) Inte oss emot.

Fin kyrka!

Inuti den fina  restaurangen Escados.


Inga kommentarer: