onsdag 18 maj 2011

Sömntabletter=uppåttjack!!!!

Var en sväng på förlossningen igår för ställningstagande för igångsättning...Men det slutade inte som jag ville:/ Dem anser att jag ska vänta lite till så det inte blir kejsarsnitt. Men det dem kunde erbjuda mig var sömntabletter och smärtstillande. Sömntabletter,hmmm tänkte jag. Ska jag verkligen ta det...Fick med mig 3 st hem iaf. Sen gick jag hela dagen o vela igår om jag verkligen vågade ta den. Men igår kväll bestämde jag mig för att ta en. Läste på om biverkningar o allt sånt innan...Vad händer då???? Jo,inte ett skit förutom att jag känner mig lite seg i huvet och bebisen fick världens spel i magen...Herregud! H*n höll på i flera timmar och sparka o levde rövare. Han måste ha blivit helt hög lr nåt. Helskumt!!! Så idag säger jag nej tack till den där konstiga tabletten. Sover nog bättre utan den. Har varit småkonstig hela dagen istället idag i huvet.
Nu ska jag ta tag i städ,laga mat o baka så jag somnar nog gott sen ikväll ändå förhoppningsvis! Vill inte bli inlagd på sjukhuset nu som dem ville iaf! Nä, ska jobba mig trött på dagarna o sen sova...förhoppningsvis:))

3 kommentarer:

Fia sa...

Varför kan det bli snitt????

Linda sa...

Ja, du bra fråga...Svårt att fatta allt dem säger där på förl.Men typ om det skulle visa sig att det inte är tillräckligt moget för att sättas igång normalt så kan det bli akut kejsarsnitt vilket dem inte vill riskera...Så därför är det väl bara att vänta antar jag:/

Fia sa...

Men va? Jag var inte alls mogen med Neo när jag blev igångsatt.Var aldrig snack om snitt.